viernes, 24 de abril de 2009

OBJECTIU: FINALITZAR LA III CURSA DELS TEMPLERS

Soc una persona competitiva, en un estat de forma lamentable però competitiu!! No m’agrada perdre ni al parchis!!

Per això m’he marcat un nou objectiu, com aquell atleta que es prepara per participar en unes olimpíades, la seva fita mes important en 4 anys, i per la qual s’entrenarà, patirà i suarà durant molts dies, setmanes i mesos... i jo, ja he trobat la meva.

Vull intentar córrer la III Cursa dels Templers que organitzen els companys del km0 www.km0.cat el proper 21 de Juny amb l’única marca objectiva de finalitzar-la corrent, sense caminar.
El dia abans serà el meu aniversari, faré 30 anys i, o estaré concentrat per la cursa I MATINARÉ per anar-hi o, em fotre una bona farra I ARRIBARÈ A CASA A L'HORA DE COMENÇAR i no anirè... ja veurem com evoluciona tot

De totes formes i per ficar-me serio, he demanat al fòrum del km0 si algú disposa d’algun pla d’entrenament per seguir-lo i preparar-me a fons aquestes 8 setmanes que queden per la cursa.

A veure com anirà...

4 comentarios:

  1. A veure, parlem, ja he vist que has perdut uns kilets.

    Jo no se gran cosa, pero de be segur que alguna cosa podrem dir.

    Parlarem, i veig que tens un bon coampnay enganxat, tot i que no es de fiar (kaiser, el nom ja ho diu tot, alemany i dictador (+-).
    I si a mes a mes ets dels padeleros, ja ens veurem les cares...

    Plnas `d' entrenament... no es complicat, es fàcil. Et diré alguna cosa, ara... tinc padel!!!

    Una abraçada, amb tantes ganes, seràs un runner!!

    Enric

    ResponderEliminar
  2. Bones,

    El millor pla d'entrenament que jo conec... surt a disfrutar, escolta el teu cos i pensa en positiu.
    Deixat de plans i surt a córrer, ja arribarà el moment d'esclavitzar-te amb plans d'entrenament, o no?!!!

    Salut i kms

    ResponderEliminar
  3. Al teu nivell, el comentari del Santi (Arctos) es de sabi. Tinc un amic que va ser olimpic en natació el 1976 (Mario LLoret, 100 papallona). Ara torna a nedar en categoria master i te records del mon. Per entrenar, només escolta el cos i fa el que li demana. Fa 8000 metres a la setmana i fa 32 anys els feia a diari. I amb 52 anys i entrenant molt menys... ha igualat les marques que feia fa 32 anys.

    Escoltar el cos i gaudir.

    Per gaudir no s' ha de patir

    Per correr 10 km, es necessita correr una hora i 15 minuts.

    Si rodes 30 minuts, et fan falta 40 mes

    Tens que correr més i no pots fer-ho seguit.

    Solució fácil: corre i descansa. Tu mateix, 10' correr, 2'-3' caminar. I repetir. L important no es la distancia, es el temps que rodes. Es tracta que la suma de temps corrent es vagi incrementant i s' apropi a l' hora. Després redueixes el temps de caminar i allargues el temps que fas rodant. El teu motor i sistema de tracció -cor i cames- s' acostumaràn a funcionar més estona i veuràs com en poc temps els 10 km son teus. I no tinguis pressa!

    I descansa, no corris cada dia, 3 cops a la setmana, 4 si vols, t´ajudena a millorar. Diuen que descansar entrena i es veritat. Aigua i menjar, dormir i riure.

    De ben segur que molts companys amb molta més experiencia que jo en curses, t´ajudaràn i t' aconsellaràn millor, només et dono el meu parer. Si vols alguna cosa, ja ho saps, a disposar, que soc un Km0.

    Sensacións
    Ganes ja en tens

    Enric

    ResponderEliminar
  4. Hola company. Jo d'aixo no en se gaire, pero sempre que he volgut preparar alguna cosa, sigui un 10.000, mitja marato o marato, he seguit la mateixa estrategia:

    3-4 dies a la setmana, tenint en compte que dissabte o diumenge fare un rodatge mes llarg (1h 15' per un 10.000, 1h 45' per 1/2 marato i 2h 15' per marato).

    D'aquesta manera el dilluns em serveix de recuperacio activa (rodatge molt suau de 30'-45').

    Dimecres per mi es el dia ideal per fer alguna serie rapida (10x500). Les series un 10% mes rapid del ritme previst de la cursa (aproximadament)

    Finalment divendres torno a rodar suau al voltant d'una hora.

    No t'oblidis d'estirar, sobretot quan acabis d'entrenar. Sona a topic pero no ho es. Es de vital importancia que dediquis 10-15' a estirar, fins i tot retallar part de l'entrenament si vas just amb el temps.

    Aquesta es la meva proposta i segur que n'hi ha de molt millors. Per damunt de tot aixo, fes cas dels consells de dos monstres com son l'Enric i el Santi. Escolta el teu cos i fes el que et demani. Ningu millor que tu per saber com et trobes.

    El consell mes util que et puc donar es que no corris sol, intenta compartir entrenaments amb algu mes. La familia de Km0 estara encantada de seguir els teus progressos. Entrenar sol es dur i avorrit, pero si segueixes els "last minute" del foro de Km0 podras anar quedant amb gent i et passaran els entrenaments volant. I et prometo que d'aixo si que en tinc experiencia.

    Espero

    ResponderEliminar